Avlösare, Ledsagare, Kontaktperson

Arbeta extra med personer med funktionsnedsättning som ledsagare, avlösare eller kontaktperson. Skicka en intresseanmälan redan idag! Har vi uppdrag som kan passa återkommer vi till dig för en intervju.

Hos oss kan du arbeta extra som timanställd ledsagare eller avlösare, alternativt som arvoderad kontaktperson. Arbetar du som timanställd är arbetstiden omkring 20-30 timmar per månad och i första hand kvällar och helger. 

Läs mer

Läs mer om att vara avlösare, ledsagare eller kontaktperson.

Kvalifikationer

När vi rekryterar till våra uppdrag som avlösare, ledsagare eller kontaktperson är det främst den personliga lämpligheten som avgör om du går vidare. Vi finns till för personer med varierande behov och sjukdomsbild. För att göra ett bra arbete tror vi att du är samarbetsinriktad, drivande och serviceinriktad. Det är meriterande om du har någon form av vård- och omsorgserfarenhet eller utbildning inom områden som kan kopplas till våra verksamheter. Även pågående utbildning är relevant.

Formella krav

  • Du ska ha fyllt 18 år.
  • Du ska lämna in ett utdrag ur relevant belastningsregister

Att tänka på inför en intervju

Till intervjun behöver du ta med kopior på dina betyg och tjänstgöringsintyg.

Du behöver även ta med ett utdrag ur polisens register, vilket ingår i våra rutiner. Beställ blanketten för HVB-verksamhet på polisens webbplats (sidan öppnas i ett nytt fönster).

Intresseanmälan

Du måste fylla i allt som är markerat med *.

Ytterligare information

Personuppgiftslagen (PuL)

Genom att du fyller i och skickar in formuläret godkänner du att Uppsala kommun behandlar personuppgifterna enligt Personuppgiftslagen (PuL).

Läs mer om behandling av personuppgifter på uppsala.se.

Formuläret kunde inte skickas. Försök igen om en liten stund.
10 mars 2017