Att vara medarbetare

Som personlig assistent inom Uppsala kommun arbetar du efter goda arbetsförhållanden, med en trygg anställning och förmåner i olika former.

Vi lägger stor vikt vid att du som medarbetare ska känna dig trygg i din yrkesroll. Som medarbetare hos oss har du personer runt dig som kan stötta i olika frågor: administratörer, verksamhetschefer, samt vår rekryteringsspecialist. 

Rollen som personlig assistent

Rollen som personlig assistent innebär att assistera och stötta personer i deras egna hem i syfte att underlätta för dem i deras vardag. Hur en typisk arbetsdag ser ut varierar mycket och beror helt på personens individuella behov och intressen. Det kan innebära allt från hjälp med personlig omvårdnad, hygien och hushållsarbete till olika aktiviteter och nöjen. Att personkemin stämmer är viktigt för att ni båda ska trivas.

Läs mer om rollen som personlig assistent på våra karriärsidor.

Kompetensutveckling

Det finns möjlighet att gå olika kurser och utbildningar om behov finns. Vilken eller vilka beror på vem du ska ge assistans åt. Kanske kommunicerar han eller hon endast med tecken, då kan en teckenkurs bli aktuell. Kanske har han eller hon diabetes, då kan du behöva lära dig att ge insulinsprutor.

Läs mer om kompetensutveckling på våra karriärsidor.

Kollektivavtal & friskvård

Inom Uppsala kommun följer vi kollektivavtal vilket ger dig som anställd en trygghet i anställningen. Genom kollektivavtalet omfattas du bland annat av försäkringar om du skulle bli sjuk eller skada dig i jobbet. För alla medarbetare anordnas även gemensamma friskvårdsaktiviteter och det finns också möjlighet att erhålla friskvårdsbidrag.

Läs mer om kollektivavtal & friskvård på våra karriärsidor.

Nyfiken?

Skicka gärna en intresseanmälan om du är intresserad av att börja arbeta hos oss.

Kontakta oss

Uppdaterad:

Andra sidor under: Att vara medarbetare